基本情報

写真a

林 佑樹

Hayashi Yuki

ハヤシ ユウキ


所属組織

現代システム科学系

職名

准教授

メールアドレス

メールアドレス

ホームページ

http://ks.mi.s.osakafu-u.ac.jp/members/hayashi

担当学部等 【 表示 / 非表示

  • 現代システム科学域

  • 人間社会システム科学研究科

研究分野 【 表示 / 非表示

  • ヒューマンインターフェース・インタラクション

  • 教育工学

  • 学習支援システム

研究テーマ 【 表示 / 非表示

  • マルチモーダルインタラクションに係わる研究

  • 会話支援インタフェースに係わる研究

  • 教育・学習支援システムに係わる研究

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 博士(情報科学)

所属学会 【 表示 / 非表示

  • 情報処理学会

  • 人工知能学会

  • ヒューマンインタフェース学会

  • 教育システム情報学会

  • APSCE

受賞 【 表示 / 非表示

  • ICCE2018 Best Poster Award,2018年11月,APSCE

  • 平成29年度 教育システム情報学会 研究会優秀賞,2018年09月,教育システム情報学会

  • 平成29年度 人工知能学会研究会優秀賞,2018年06月,人工知能学会

  • ICCE2017 Best Overall Paper Award,2017年12月,APSCE

  • AIED2017 Poster Award,2017年06月,International AIED Society

全件表示 >>

 

研究シーズ 【 表示 / 非表示

  • ヒューマンセンシング技術を用いた学習支援システムに係わる研究

  • 協調学習・議論における会話支援インタフェースに係わる研究

  • 多人数マルチモーダルインタラクションの分析・モデル化に係わる研究

著書 【 表示 / 非表示

  • 教育工学選書第4巻 教育工学とシステム開発,ミネルヴァ書房,2012年10月,共著,小尻智子, 林佑樹

  • Innovations in Intelligent Machines-2 Studies in Computational Intelligence,Springer-Verlag Berlin Heidelberg,2012年01月,共著,Masato AOKI, Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE

論文 【 表示 / 非表示

  • Internal Self-Conversation Support System by Iteration on Reflective Thinking and Research Documentation,23rd International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Procedia Computer Science,2019年09月,Tomoki MATSUOKA, Kazuhisa SETA, and Yuki HAYASHI

  • Metacognitive Inference Activity Support by Visualizing Eye-Movement Graph During Critical Reading,23rd International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Procedia Computer Science,2019年09月,Tatsuya HASHIMOTO, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

  • A Sustainable Training Method of Metacognitive Skills in Daily Lab Activities Using Gaze-aware Reflective Meeting Reports,The Journal of Information and Systems in Education,2019年07月,Ryo OGINO, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

  • Ontology-based Thought Organization Support System to Prompt Readiness of Intention Sharing and Its Long-term Practice,The Journal of Information and Systems in Education,2019年07月,Natsumi MORI, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

  • L2 Learners’ Preferences of Dialogue Agents: A Key to Achieve Adaptive Motivational Support?,20th International Conference on Artificial Intelligence in Education, Lecture Notes in Computer Science,2019年06月,Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA

全件表示 >>

 

授業担当科目 【 表示 / 非表示

  • 情報基礎(情報社会と情報倫理を含む。)

  • 知識情報システム学卒業研究

  • 知識情報システム学海外インターンシップI

  • 知識情報システム学海外インターンシップII

  • 知識情報システム学演習I

全件表示 >>